Myślę, że klient pyta o cenę z dwóch powodów.

Nie ma zielonego pojęcia o produkcie, o jego cechach, więc jego jedynym kryterium wyboru jest cena.

Drugie – klient bardzo wyedukowany, dokładnie zna twoje produkty, tym bardziej jeśli podobne ma konkurencja. I wtedy dla niego ważna jest cena, bo chce kupić ten produkt, który go interesuje za najniższą cenę.

W obu przypadkach ważne jest , abyś poinformował lub poinformowała go o tym, co ten produkt może, jakie cechy ma twój produkt. Musisz go także poinformować o tym, jakie mu możesz zaoferować usługi dodatkowe. Powiedz mu o gwarancji, że realizujesz ją na miejscu, a nie wysyłasz do Austrii gdzie jest najbliższy serwis, a tym samym naprawa trwa tydzień a nie dwa miesiące. Poinformuj o sposobie dostawy np. w 24 godziny, a nie jak konkurencja w kilka dni. Czas realizacji może być dla klienta ważniejszy niż cena. Tak samo jakość może być ważniejsza niż cena. O ile on wie, jaka jest konkretnie różnica w jakości.

Jeśli więc dla klienta najważniejsza jest cena, to prawdopodobnie nie wie on czegoś ważnego o twoim produkcie. Ale musisz też zadać sobie szczere pytanie, czy twoja oferta jest rzeczywiście konkurencyjna względem innych firm.