Strategie Rozwoju s.c., producent oprogramowania i internetowych szkoleń dla przedsiębiorców, w październiku 2011 opublikuje konkurencyjny na skalę światową program do email marketingu o nazwie FUMP 2.0.

Jako jedyny system email marketingowy na świecie, FUMP 2.0 będzie posiadał swój tzw. „marketplace”, czyli rynek aplikacji, pisanych przez użytkowników jako uzupełnienie podstawowego systemu. Umożliwi to rozwinięcie i uzupełnienie systemu o dodatkowe funkcje, np. ankiety, CRM, tworzenie landing page / squeeze page, integrację z zewnętrznym oprogramowaniem i inne.

FUMP 2.0 wyróżni się także zaawansowanymi i innowacyjnymi rozwiązaniami w zakresie dostosowania kampanii do zróżnicowanych grup odbiorców – umożliwi m.in. budowanie zaawansowanych sublist. Oznacza to łatwą segmentację odbiorców i kierowanie wiadomości wyłącznie do osób, które wyraziły zainteresowanie określonymi tematami poprzez kliknięcia w linki w poprzednio wysyłanych wiadomościach. Jak mówi Piotr Michalak, współwłaściciel Strategii Rozwoju s.c., „Zwiększa to skuteczność kampanii email marketingowych i jednocześnie satysfakcję czytelników wysyłanych wiadomości”.

FUMP 2.0 jest obecnie w fazie beta-testów, które potrwają do końca sierpnia 2011. Na początku października odbędzie się premiera nowego systemu. Będzie można kupić go na własność, w przeciwieństwie do większości systemów tego typu, które trzeba opłacać abonamentowo.

Wszyscy klienci poprzedniej wersji FUMPa otrzymają nową za darmo.

System sprzedawany będzie najpierw w Polsce, w ciągu kilku kolejnych miesięcy wystartuje również na rynku międzynarodowym – w krajach anglojęzycznych, ze szczególnym uwzględnieniem USA.

Email marketing jest jedną z najszybciej rozwijających się gałęzi marketingu internetowego i marketingu ogółem. „Na przełomie 2009 i 2010 roku w Polsce pojawiło się kilkanaście firm oferujących oprogramowanie do email marketingu. Weszły na nasz rynek firmy działające do tej pory tylko w USA. Obserwujemy też wzrastającą świadomość przedsiębiorstw w zakresie możliwości tego typu narzędzi i metod. Wzrastają również wymagania” – argumentuje Dariusz Bogacki, menedżer projektu FUMP 2.0.